Hjälp & Kundservice

Hur Man Gör En Beställning

a

Hur Man Skickar En Posrorder

Hur man skickar en postorder( till hela Sverige)

När får jag min beställning?

Tack för att du litar på oss och köper från morrishairfashionbarbershop.se webbplats.

Din beställning att skickas samma arbetsdag efter registrering, paketering och med rullande post. Ankomsttiden (beroende på avståndet till destinationsstaden) kan vara mellan 2 och 5 arbetsdagar. (Lördag och söndag och officiella helgdagar är inte arbetsdagar.)

Beställningar tas ut från butiken Morrishairfashionbarbershop.se en gång om dagen ca kl 12.00. Därför kommer beställningar som görs efter kl 12 att levereras till posten dagen efter.

Observera att beställningar endast skickas under postföretagets arbetsdagar och tider. Till exempel, om du lägger en beställning på fredag kl 15:00, kommer denna beställning att levereras till kurirens representant på måndag kl. Rolling Post förbinder sig att skicka paketet samma dag som det tar emot det från oss; Men i vissa fall, på grund av tekniska eller andra skäl, kan kuriren skicka paketet nästa dag.

24 timmar efter ditt köp kommer våra kollegor att skicka dig e-postspårningskoden, som du kan ange på den officiella hemsidan för Post Nord och se status för ditt paket. Spårningssida för postpaket i den rullande posten:

 Om du känner att din beställning borde ha nått dig vid det här laget men den inte har gjort det, är det snabbaste sättet att ringa 076 043 2552 under kontorstid och prata med orderspårningsavdelningen.

Retur & Byte

Returorder

Du har alltid 14 dagars ånger- och bytesrätt när du handlar online. Det innebär att du som kund har 14 dagars ångerrätt från det datum du mottagit beställningen och kan returnera dina varor till oss. Enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, d.v.s. att den inte har öppnats. Lägg alltid produkten i originalförpackningen och låt alla etiketter sitta kvar. Kom ihåg att du bär risken om produkten skadas när den skickas tillbaka till oss, så se till att produkten är väl packad.

Ej inlösta varor omfattas normalt inte av ångerrätten. Innan du skickar tillbaka produkter till oss måste du kontakta oss på Morrishairfashionbarbershop. Det finns alltid möjlighet att avboka/avboka sin beställning utan kostnad så länge beställningen är obehandlad. Om beställningen redan är skickad har du som kund skyldighet att ta emot leveransen och kontakta oss då på Morrishairfashionbarbershop.se. Kontakta oss alltid via e-post Morris-hairfashion@hotmail.com eller kontaktnummer 076 043 2552. Det är viktigt att kunden även behåller defekta produkter tills reklamationen har behandlats av Morrishairfashionbarbershop.

Ej släppt paket

Beställningar som skickas till närmaste ombud och som inte löses in, varpå paketet återlämnas till Videopassagen, debiteras en avgift på 250 kr för att täcka Videopassagen kostnader för tur & returfrakt och administration.

Köpvillkor

Genom att lägga en order hos Videopassagen samtycker du till följande villkor och regler.

KÖPVILLKOR

Morris Hairfashion & Barbershop AB

Org. 559394-0256

Besöksadress Butik – Vikingavägen 1 237 31 Bjärred Sverige

Registrerad företagsadress – Vikingavägen 1 237 31 Bjärred Sverige 

 

 

==========================================================

Denna version av dessa allmänna villkor gäller från 2023-08-20.

Betalningsalterntiv

  • Betala med Klarna

 

  • Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till Morris-hairfashion@hotmail.com

Frakt

  • Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi använder oss av Postnord.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: Morris-hairfashion@hotmail.com.
  • Just to clarify, you want the provided text to be translated into Swedish, correct? Here’s the translation:

“För närvarande skickar vi endast varor inom Sverige. Alla våra leveranser utförs via PostNord. Fraktkostnaden för varje paket beror på dess vikt. Dessa kostnader varierar enligt prislistan som finns på PostNords hemsida. Du kan se kostnadslistan på följande sida: https://www.postnord.se/en/import-site/sending/prices-and-terms/postage-rates/postage-rates-for-domestic-parcel

Återköpta paket debiteras 200 kronor – detta för att täcka de kostnader vi har i samband med pakethantering.”

  • “Kostnaden för retur av paket åligger kunden.”

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har bestä Ångerrätten gäller alltså endast vid uthämtat paket.
  • Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss Morris-hairfashion@hotmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Kosmetiska produkter, löshår, eller peruker returneras ej på grund av hälso – och hygienskäl, såvida inte vi har sänt fel produkt.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
  • Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till Morris-hairfashion@hotmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplö Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritets-syfte få information om att cookies anvä Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

GDPR – Hantering av personuppgifter

  • Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din bestä Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. Läs mer om GDPR.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

==========================================================

Köpvillkor

Med ” https://morrishairfashionbarbershop.se/” avses:

Morris Hairfashion & Barbershop AB

Org. 559394-0256

Besöksadress Butik – Vikingavägen 1 237 31 Bjärred Sverige

Registrerad företagsadress – Vikingavägen 1 237 31 Bjärred Sverige 

Privacy Policy

Morris Haifashion & Barbershop AB PRIVACY POLICY

This Privacy Policy describes how your personal information is collected, used, and shared when you visit or make a purchase from https://morrishairfashionbarbershop.se.

PERSONAL INFORMATION WE COLLECT

When you visit morrishairfashionbarbershop.se, we automatically collect certain information about your device, including information about your web browser, IP address, time zone, and some of the cookies that are installed on your device. Additionally, as you browse Morrishairfashionbarbershop.se, we collect information about the individual web pages or products that you view, what websites or search terms referred you to Morrishairfashionbarbershop.se, and information about how you interact with Morrishairfashionbarbershop.se. We refer to this automatically-collected information as “Device Information”.

We collect Device Information using the following technologies:

– “Cookies” are data files that are placed on your device or computer and often include an anonymous unique identifier. For more information about cookies, and how to disable cookies, visit http://www.allaboutcookies.org.

– “Log files” track actions occurring on Morrishairfashionbarbershop.se, and collect data including your IP address, browser type, Internet service provider, referring/exit pages, and date/time stamps.

– “Web beacons”, “tags”, and “pixels” are electronic files used to record information about how you browse Morrishairfashionbarbershop.se.

Additionally when you make a purchase or attempt to make a purchase through Morrishairfashionbarbershop.se, we collect certain information from you, including your name, billing address, shipping address, payment information (including credit card numbers or PayPal info, email address, and phone number. We refer to this information as “Order Information”.

When we talk about “Personal Information” in this Privacy Policy, we are talking both about Device Information and Order Information.

HOW DO WE USE YOUR PERSONAL INFORMATION?

We use the Order Information that we collect generally to fulfill any orders placed through Morrishairfashionbarbershop.se (including processing your payment information, arranging for shipping, and providing you with invoices and/or order confirmations). Additionally, we use this Order Information to:

– Communicate with you;

– Screen our orders for potential risk or fraud; and

– When in line with the preferences you have shared with us, provide you with information or advertising relating to our products or services.

We use the Device Information that we collect to help us screen for potential risk and fraud (in particular, your IP address), and more generally to improve and optimize our Site (for example, by generating analytics about how our customers browse and interact with Morrishairfashionbarbershop.se, and to assess the success of our marketing and advertising campaigns).

SHARING YOUR PERSONAL INFORMATION

We share your Personal Information with third parties to help us use your Personal Information, as described above. For example, we use Google Analytics to help us understand how our customers use Morrishairfashionbarbershop.se. you can read more about how Google uses your             Personal             Information      here: https://www.google.com/intl/en/policies/privacy/. You can also opt-out of Google Analytics here: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Finally, we may also share your Personal Information to comply with applicable laws and regulations, to respond to a subpoena, search warrant or other lawful request for information we receive, or to otherwise protect our rights.

BEHAVIOURAL ADVERTISING

As described above, we use your Personal Information to provide you with targeted advertisements or marketing communications we believe may be of interest to you. For more information about how targeted advertising works, you can visit the Network Advertising Initiative’s (“NAI”) educational page at http://www.networkadvertising.org/understanding-online-advertising/how-does-it-work.

You can opt out of targeted advertising by using the links below:

– Facebook: https://www.facebook.com/settings/?tab=ads

– Google: https://www.google.com/settings/ads/anonymous

Additionally, you can opt out of some of these services by visiting the Digital Advertising Alliance’s opt-out portal at: http://optout.aboutads.info/.

DO NOT TRACK

Please note that we do not alter our Site’s data collection and use practices when we see a Do Not Track signal from your browser.

YOUR RIGHTS

If you are a European resident, you have the right to access personal information we hold about you and to ask that your personal information be corrected, updated, or deleted. If you would like to exercise this right, please contact us through the contact information below.

Additionally, if you are a European resident we note that we are processing your information in order to fulfill contracts we might have with you (for example if you make an order through Morrishairfashionbarbershop.se), or otherwise to pursue our legitimate business interests listed above. Additionally, please note that your information will be transferred outside of Europe, including to Canada and the United States.

DATA RETENTION

When you place an order through Morrishairfashionbarbershop.se, we will maintain your Order Information for our records unless and until you ask us to delete this information.

CHANGES

We may update this privacy policy from time to time in order to reflect, for example, changes to our practices or for other operational, legal or regulatory reasons.

CONTACT US

For more information about our privacy practices, if you have questions, or if you would like to make a complaint, please contact us by e‑mail at Morris-hairfashion@hotmail.com or by mail using the details provided below:

Morris Hairfashion & Barbershop AB 

Vikingavägen 1 237 31 Bjärred Sverige